tirsdag den 10. juni 2014

En elefant kom marcherende...





Den første body til Rosa er nu syet. Der findes så mange flotte købebody'er med fine mønstre og fede farver, men jeg er skisme blevet lidt nærig. 200 og 300 kr. for en langærmet body, som den lille bandit kan passe i en måned eller to. Det må kunne gøres billigere, tænkte jeg, og så var det at jeg bl.a. fandt en masse inspiration i blogland.

En body med knaplukning i halskanten efter et gratis mønster fra Schnabelinas Welt (Regenbogenbody 365) og en DIY på LaRaLil. Stof og rib er købt hos Stof og Stil. Trykknapperne er Kamsnaps købt på Funkjogging.dk og til slut et størrelsesmærke købt på Ikastetiket.dk.

Mønstret er lidt smalt, og ærmerne er blevet lidt for lange, da jeg efter flere overvejelser alligevel valgte af ligge sømrum til. Det har jeg planer om at rette på den næste body, der skal syes, ligesom jeg laver halsåbningen større og prøver at overlocke ribkanterne fast efterfulgt af en alm. stikning istedet for ombukning med tvillingenål som her.

Lilleputten (Rosa) kan dog trods alle sine dobbelthager og lidt tykke mave godt passe den, og jeg er nogenlunde tilfreds med resultatet. Der bliver absolut en efterfølger, og jeg har også planer om barselsgaver til flere af de kommende forældre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar